Terlintas di benak aku. Adakah sesiapa yang sudi dengan sukarela menggantikan aku? Aku ingin lari... Melarikan diri... Biarlah tiada hala tu...

013 : Bersembunyi



Terlintas di benak aku.
Adakah sesiapa yang sudi dengan sukarela menggantikan aku?
Aku ingin lari...
Melarikan diri...
Biarlah tiada hala tuju...
Yang ku mahu hanya pergi lari bersembunyi...

Aku penat.
Dari satu ke satu yang lain...
Dari dulu hingga ke hari ini...
Bilakah masanya untuk aku?
Bilakah giliran aku untuk merasa kehidupan yang aku mahukan?

Belum cukupkah kos yang aku bayar?
Belum cukupkah aku mengalah dengan semua drama hidup yang ditentukan ini?

Adakah pengorbanan ini tiada penghujungnya?
Adakah ini tujuan aku di sini?
Adakah ini takdirnya aku hidup berdiri di dunia ini?

Adakah ini?

Adakah ini yang aku pilih ketika aku ditiupkan roh?

Salahkah aku ingin bersembunyi dan pergi?
Bersembunyi dari segala kekusutan.
Pergi melarikan diri daripada sesuatu yang bukan aku mahukan.

Ya Allah...benarkan aku bersembunyi di bawah lindunganmu.
Please fix my brain. Please save my soul.

We surely belong to Allah and to Him we shall return.

-Forget My Name : Me-

0 comments: